Waar het vroeger een luxe was om een website te hebben en dit enkel weggelegd was voor grote bedrijven, is dat nu helemaal anders. Een website is veel toegankelijker, makkelijker te onderhouden en, niet onbelangrijk, betaalbaarder. Maar, waarom zou je als bedrijf een eigen website moeten hebben?
Waarom elk bedrijf zijn eigen website zou moeten hebben
Een 24/7 bron van Informatie
Een website geeft informatie over je bedrijf, je producten of diensten, je manier van werken, je contactgegevens… Alles wat klanten zouden kunnen gebruiken om een weloverwogen aankoopbeslissing te nemen. En dit 24/7. Zelfs al ben je niet bereikbaar, of ben je op vakantie… je klanten worden met deze informatie verder geholpen.
Toonbeeld van professionaliteit en betrouwbaarheid
Met een professioneel ontworpen website kom je over als een betrouwbaar en solide bedrijf. Het bezoeken van een website is ook de meest eenvoudige eerste stap voor een potentiële klant. Men kan al gaan kijken naar wie je bent, wat je doet… nog voor de klant contact hoeft op te nemen. Men kijkt steeds meer eerst online, alvorens ook echt fysiek naar een bedrijf te gaan.
Als marketingtool
Je kan je website inzetten als krachtige marketingtool. Je kan werken op de SEO van je website, of advertenties laten lopen. Als je website geoptimaliseerd is voor zoekmachines, kan dit leiden tot een betere positie in zoekresultaten en dus ook tot meer ‘verkeer’ naar je website. Met een goeie website en de juiste aanpak, kan je de aandacht trekken van potentiële klanten.
Analyse & strategie
Een website is meetbaar en verzamelt waardevolle data. Met de vele analyse tools voor websites, kan je als bedrijf informatie gaan verzamelen over de bezoekers van je website. Je kan gaan kijken hoeveel bezoekers je hebt, wanneer ze op de site kijken, waar ze vandaan komen, welke pagina’s populair zijn… Deze informatie kan jou ook helpen strategische beslissingen nemen in je bedrijf
Conclusie
Het is wel belangrijk om te realiseren dat een website alleen effectief zal zijn als deze goed ontworpen, gemakkelijk te gebruiken en up-to-date is. Zorg er dus voor dat je website regelmatig wordt bijgewerkt, en geoptimaliseerd, om de beste resultaten te behalen!

Wist je dat...
75% van de consumenten aangeeft de geloofwaardigheid van een bedrijf te beoordelen op basis van hun webdesign
30% van de consumenten afhaken als een bedrijf geen website heeft